Vilken morgon

Ingen bra start på dagen. Insåg att Nicke glömt att lägga ut SL kortet vilket innebär SMS biljett genom tre zoner (svindyrt). Väl på tåget när jag skall skicka sms och köpa biljett så går det inte. Nej då måste man ha aktiverat Telia plånbok för att kunna köpa biljett. Det hade inte jag gjort så jag fick smöra för konduktören/tågvärden och eftersom han var snäll så fick jag åka med till Södertälje Hamn. Väl där så var Nicke så snäll att han kom upp till hamn och hämtade mig och så fick jag ta bilen till jobbet.

Kom lite senare än vanligt och var dessutom tvungen att gå tidigare för att hämta Nicke så ingen full arbetsdag idag inte. Men jag hann precis få iväg alla fakturor och göra det som krävdes i betalväg. Sista sakerna får jag fixa imorgon innan man tar helg.

 

7 thoughts on “Vilken morgon

  1. Hej! Maria heter jag och jobbar på Telias Kundservice.

    Telia Mobil Plånbok har lanserats med anledning av ett EU-direktiv, Payment Service Directive, som har införts i svensk lagstiftning i Betaltjänstlagen. Kravet som lagen ställer på oss operatörer är att betaltjänster måste vara åtskilda från telefonitjänster och att alla användare av betaltjänster skall vara kända. För att uppfylla lagen har Telia valt att erbjuda en mobil plånbok som kommer att ersätta dagens betalningsmetod (via mobilräkningen eller kontantkortet).

    Om man inte har en smartphone (eller inte vill använda en app) kan man ändå registrera sin mobila plånbok till sitt mobilabonnemang och efter det göra sms-betalningar precis som vanligt, med den skillnaden att pengarna tas ur plånboken istället för att bli en del av mobilräkningen (eller dras från Refill). För att ladda sin plånbok, göra andra slags betalningar, se en lista över gjorda betalningar osv så hanteras det via webben (https://planbok.telia.se/default.aspx) istället för via en app.

    På länken http://www.telia.se/privat/kundservice/support/mobiltelefoni/mobilplanbok/mobilplanbok.page har vi gjort en film där vi visar hur man registerar sig och använder appen.

    Med vänlig hälsning
    Maria Dahlin
    Telia Kundservice

  2. @Martina,

    Vet att det finns en app, jag har den också men där skall man ha en pinkod, fattar inte vad det är för något. Har kollat och jag har reggat mig på telias sida men jag har ingen lust att ha massa pengar där ifall att jag behöver handla något. Irriterande. Jag ger också upp.

  3. Det är ju inte enkelt att få till den där mobila plånboken heller.
    Det finns en app man kan ladda ner och sedan följer man en himla massa instruktioner i app.en och till slut så måste man ändå logga in på datorn för att slutföra allt…. och då finns inte mina uppgifter registrerade iallafall…. suck….
    Jag gav upp!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.